02-01-2012 - Reisverslag uit Macau, Macau van Jurgen Bremmer - WaarBenJij.nu 02-01-2012 - Reisverslag uit Macau, Macau van Jurgen Bremmer - WaarBenJij.nu

02-01-2012

Door: jurgenbremmer

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

03 Januari 2012 | Macau, Macau

02-01-2012

Macau, de plaats waar we miljonairs zouden moeten worden met behulp van een gokje. Maar voordat we er waren moesten we eerst nog de goede pier vinden in Hong Kong, voor de Turbojet die ons naar Macau zou varen. Dit was geen gemakkelijke opgave, maar na een uurtje zoeken hadden we eindelijk de goede pier gevonden. Na in totaal 5 uur gewacht te hebben (voor de boot, douane en taxis) kwamen we eindelijk om 16:00 uur aan in Hotel, Royal Macau.

Als eerst zijn we naar een hondenrace gegaan, dit is de enige 'niet ilegale' hondenrace baan in heel Azie. Dit was erg apart om te zien! Die honden zien er uit als vuurpijlen en ze zijn ontzettend snel! Het was niet zo leuk als de paardenrace, waarschijnlijk omdat het minder decadent is. Hier kwamen toch wat meer 'paupers' heen om een gokje te wagen dan bij een paardenrace, wat het natuurlijk ook wel weer leuk maakte. Mats had de beste deal te pakken met hondje nummer 3 in race 2 die vanuit de underdog positie (ja, haha leuk) opvallend eerste wist te worden en daarmee mats zijn 10 dollar omtoverde tot maar liefst 90 dollar.

Na de hondenrace hebben we de casino's opgezocht. Zo zijn we naar de 'Grant Lisboa', 'MGM Grand', 'the venetian', 'galaxy' en de 'wynn' geweest. De een was nog mooier dan de ander, waarbij het interieur van de venetian er met kop en schouders bovenuit stak. Hier had je op de begane grond letterlijk duizenden kasten (waaronder uiteraard de éénarmige bandiet) en tafels staan en op de eerste verdieping liep je in een keer in Venetië langs de grachten!

Het gokken ging ons allen net als bij de paardenrace niet goed af, maarja dat was natuurlijk wel te verwachten aangezien het huis altijd wint! we hebben gegokt tot ongeveer 04:00 uur en toen was het tijd om te gaan slapen.

• 03 Januari 2012 - 08:22

Alexander En De Rest:

Jij ook natuurlijk nog de allerbeste wensen vanuit de van Goyenstraat (die inmiddels weer redelijk schoon is na al het vuurwerk van je moeder ...)

• 03 Januari 2012 - 09:09

Hannie:

He wat jammer nou dat er niet meer in zat, maar als je maar gelukkig bent in de liefde! Misschien als Splinter mee had gedaan en je had daar op gewed....?
    Hahahahaha!!!

Groetjes!